[صفحه اصلی ]   [Archive]  
:: صفحه اصلي درباره همایش ادرس محل برگزاری همایش ثبت نام برقراري ارتباط تالار گفتگو ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره همایش::
برگزارکنندگان ::
شرکت در همایش::
برقراری ارتباط::
رویدادهای دومین همایش ملی آموزش::
آرشیو::
تالار گفتگو::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبادل نظر در مورد محورهای پیشنهادی همایش سر آمدی آموزش
:: نشست معاونان آموزشی دانشگاه های سطح یک کشور در دانشگاه تبریز (۸ شهریور ۱۳۹۶)
:: سخنرانی دکتر رضا داروری اردکانی در دومین همایش ملی آموزش عالی
:: سخنرانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در همایش ملی آموزش عالی
:: وزیر آموزش و پرورش در همایش ملی آموزش عالی
:: سخنرانی معاون آموزشی وزارت علوم در دومین همایش ملی آموزش عالی
:: وزیر علوم : نکوداشت مقام علم و عالم، ارج گذاشتن به فرهنگ متعالی دینی و توجه به بالندگی و رشد و اعتلای جامعه است
:: تقدیر و تشکر دبیر اجرایی همایش
:: برگزاری دومین همایش ملی آمورش عالی
:: گواهی شرکت در همایش
..
آخرین مطالب سایر بخش‌ها
..
:: وزیر آموزش و پرورش در همایش ملی آموزش عالی ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۲/۱۸ | 

AWT IMAGE

وزیر آموزش و پرورش در همایش ملی آموزش عالی، گفت: آموزش های شایسته محور، جایگزین آموزش های کنکور محور شود.

 در دومین همایش ملی آموزش عالی، سرآمدی آموزش که در تالار علامه امینی دانشگاه تهران و با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و اساتید و سرآمدان آموزش از وزارتخانه های آموزش وپرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، با تبریک هفته معلم وگرامیداشت استاد شهید مرتضی مطهری اظهارکرد: آموزش در ایران نیازمند تحول و تغییر در نگرش و عمل است .

وی افزود: اولین زیرساخت و محور توسعه، منابع طبیعی و فیزیکی است و دومین محور، سرمایه های انسانی است، اما لازمه بکارگیری منابع طبیعی داشتن سرمایه های انسانی است .

وزیرآموزش و پرورش تصریح کرد : امروزه درک و اهمیت سرمایه های اجتماعی بیشتر از هر زمان دیگر احساس می شود زیرا معرف روابط اجتماعی توأم با اعتماد بین مردم است . 

دکتر دانش آشتیانی با تاکید بر نقش سرمایه های فرهنگی در توسعه، خاطرنشان کرد: آموزش با کیفیت آموزشی است که 3 سرمایه؛ انسانی، اجتماعی و فرهنگی را مدنظر قرار دهد. 

وی افزود: از آنجا که آموزش متولی سرمایه های انسانی، اجتماعی و فرهنگی است برای درک میزان توسعه کشورها، میزان سرمایه گذاری در آموزش آن کشورها ، باید مورد بررسی قرار گیرد.

عضوکابینه تدبیر وامید، مفهوم توسعه را داشتن زندگی با کیفیت، دانست و افزود: در بسیاری از کشورها، سرمایه های انسانی وجود دارد اما خبری از توسعه نیست که این امر ناشی از وجود آموزش بی کیفیت درآن کشور است.

وزیرآموزش وپرورش بر ضرورت تغییر محتواهای آموزشی تاکید و خاطرنشان کرد: برای ارزیابی از میزان کیفیت آموزش باید اهداف برنامه های درسی را بررسی کنیم.  

وی، اهداف، محتوا، شیوه تدریس و ارزشیابی را 4 محور آموزش با کیفیت عنوان کرد و افزود: هدف برنامه درسی باید کسب شایستگی ها و آموزش شایستگی محور باشد و دانش آموزان مهارت های لازم را برای داشتن یک زندگی سالم، تخصص های کافی برای ورود به بازار کار باشند وفارغ التحصیلان باید توسعه پایدار را بشناسد.

دکتر دانش آشتیانی اظهارکرد: محتوای آموزشی باید انگیزه های درونی و علایق دانش آموزان را افزایش دهد و میل به یادگیری را درآنها تقویت کند.

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


کد امنیتی را در کادر بنویسید >
::
دفعات مشاهده: 365 بار   |   دفعات چاپ: 56 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
National Higher Education Congress of Iran

همایش ملی آموزش ایران

Persian site map - English site map - Created in 0.043 seconds with 871 queries by yektaweb 3505